Forum Warbirds Center Strona Główna
_
Autor Wiadomość
Strona Glówna WBC ~ Historyczne  ~  LWS-5 Żubr-Hydro

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następna
szymon
PostWysłany: Pią 30 Czerwiec, 2006 14:01  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

LWS-5 Żubr Hydro

http://www.republika.pl/szymonkot/LWS5ZubrHydro1.jpg
http://www.republika.pl/szymonkot/LWS5ZubrHydro2.jpg
http://www.republika.pl/szymonkot/LWS5ZubrHydro3.jpg

EDIT:
Dwa poprawione rendery:

http://www.republika.pl/szymonkot/LWS-5_Zubr-Hydro_1.jpg
http://www.republika.pl/szymonkot/LWS-5_Zubr-Hydro_2.jpg

Przy okazji modelowania teraz RWD-22, jak mu zrobiłem pływaki natrafiłem, na projekt Żubra w wersji pływakowej, tak więc dostał pływaki, parę przeróbek i jest.

Render w malowaniu Morskiego Dywizjonu Lotniczego I Eskadry Dalekiego Rozpoznania z godłem biało-granatowego galionu wikingów. Nowe Rhino i nowe Flamingo - więc render nie jest superowy, a raczej średni , wiec pewnie dostanie jeszcze jakieś poprawki.

A można sobie i pogdybać, ciekawe czy jakby 1 EDR miała choć jednego Żubra, to czy wybrał by się on we wrześniu 1939 roku na wody zatoki Gdańskiej i posłał jedno piękne, srebren lśniące cygaro w kierunku "Szlezwig-Holstein'a".

Tuż przed słynnym wypadkiem na LWS-4 Żubr LWS opracował projekt wersji Żubra na pływakach i zaproponował ją Morskiemu Dywizjonowi Lotniczemu zamiast samolotu R-XX (LWS-1)

W lipcu 1937 roku rozpoczęto prace nad prototypem. Pracę przerwano w kwietniu 1938 roku, przy ogólnym stanie zaawansowania prac konstrukcyjnych i montażowych ok. 75%. Z prac zrezygnowano ze względu na zbytni wzrost masy.

Konstrukcja:

Dwusilnikowy górnopłat wolnonośny o konstrukcji mieszanej lub metalowej. Wodnosamolot pływakowy przeznaczony do działań niszczycielskich. Liczba załogi : 4 osoby. Skrzydło alternatywne dwudźwigarowe drewniane, wielopodłużnicowe pokryte sklejką lub metalowe pokryte do 1 dźwigara blachą, reszta płótnem. Mechanizacja: klapy oraz interceptory sprzężone z lotkami. Usterzenie spawane z rurek stalowych , kryte płótnem. Kadłub metalowy. Cześć przednia i środkowa: podłużnicowo-wręgowa, a tylna kratownica spawana z rur chromomolibdenowych. Pokrycie w I i II części blachą duralową. W części tylnej góra i dół z blachy duralowej, a boki kryte płótnem. Dwa pływaki wielogrodziowe Short z duraluminium, wsparte o skrzydło i kadłub zastrzałami z rur stalowych o przekroju kołowym.

Dane techniczne:

Rozpiętość: 18,50 m
Długość: 15,40 m
Wysokość: 5,00 m
Powierzchnia nośna: 49,00 m2

Masa własna: 4740 kg
Masa użyteczna: 2060 kg
Masa całkowita: 6800 kg

Prędkość maksymalna: 302 km/h
Prędkość wznoszenia: 3,8 m/2
Pułap: 5203 m
Zasięg: 1100 km

Silniki:
Bristol Pegasus III o mocy 550 kW (750KM). Trzypłatowe śmigła, metalowe o zmienianym skoku, Hamilton Standard.

Uzbrojenie:
5 ruchomych KM Vickers kal. 7,7mm (pod dwa zdwojone w przedniej i górnej wieżyczce, a pojedyńczy w stanowisku strzelca dolnego) oraz ładunek 600-800 kg bomb lub jedna torpeda lotnicza.

A.Glass "Polskie konstrukcje lotnicze1893-1939"
A. Morgała "Samoloty w polskim lotnictwie morskim"
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl


Ostatnio zmieniony przez szymon dnia Pią 07 Lipiec, 2006 11:37, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Reklama
+bot
:)
PostWysłany: Nie 12 Maj, 2024 18:37 

reklama

Agencja Interaktywna

Powrót do góry
Beryl
PostWysłany: Pią 30 Czerwiec, 2006 14:06  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621

Dywizjon:
303
Nick w LFS:

Przegłeś ojciec z odbiciami, śmigła nieładne Wink Poza tym odcinasz kupony od wczesnie zrobionych modeli Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
szymon
PostWysłany: Pią 30 Czerwiec, 2006 14:16  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

Te kręcącę się a la śmigła, faktycznie niespecjalne. Jak potrenuję to może mi się uda rozmyć im krawędzie Smile Jakie tam odcinanie kuponów przeca pisze że RWD-22 majstruję, a Żuberek się urodził przy okazji. Co do wykończenia powierzchni może faktycznie zmniejszyć połysk Smile[/url]
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Ziomek
PostWysłany: Pią 30 Czerwiec, 2006 14:47  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 376

Dywizjon:

Nick w LFS:

A co to ino za diabelska machina rodem z piekla wyciagnieta Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
gratz
PostWysłany: Pią 30 Czerwiec, 2006 19:09  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 20 Gru 2004
Posty: 386
Skąd: N'tyszol
Dywizjon:

Nick w LFS:

szymon napisał(a):
Mechanizacja: klapy oraz interceptory sprzężone z lotkami.

Co to k. są interceptory? Shocked

Dobrze dobrze wujek, sie na zgredów nie oglądaj. Mi sie podoba.
_________________
No i dobrze, fajna zabawa jest, po co to zamykać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
Beryl
PostWysłany: Pią 30 Czerwiec, 2006 19:16  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621

Dywizjon:
303
Nick w LFS:

inaczej przerywacze. takie kurna coś dziwne Wink z tego co pamiętam to to cholerstwo się wychylało z górnej powierzchni skrzydła. W niektórych maszynach to było zamiast lotek, wychylało się na jednym skrzydle i działało właśnie jak lotka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
szymon
PostWysłany: Pią 30 Czerwiec, 2006 20:06  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

Interceptor (przerywacz, spoiler), wąska wychylna klapka, umowcowana obrotowo na grzbiecie skrzydła. Klapka ta może być płaska i obracać się wokół przedniej lub tylnej krawędzi. Wychylenie interceptora powoduje oderwanie warstwy przyściennej powietrza od grzbietu skrzydła i zmniejszenie wskutek tego siły nośnej. W samolotach stosuje się je łączcznie z lotkami, przy czym wychyla się interceptor na tym skrzydle na którym lotka się podnosi.

Czyli na moje oko, lotka jak się wychyli to powoduje przechył, a intrceptor bardziej powodował by obrót wokół osi Y samolotu, czyli pewnie wspomaga i lotki i rudder i jeszcze zmiejsza siłę nośną
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Beryl
PostWysłany: Pią 30 Czerwiec, 2006 21:59  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621

Dywizjon:
303
Nick w LFS:

na spodniej stronie każdego przerywacza, widocznej tylko po podniesieniu jest napis : użycie grozi korkociągiem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
szymon
PostWysłany: Sob 01 Lipiec, 2006 00:36  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

Tu by się mógł TopGun wypowiedzieć bo w szybowcach są zdajesie przerywacze Smile

Surprised Czajka na FH ma chyba ze cztery intreceptory na płacie Smile bo przeciez zapewne przerywacze wynalazł rosyjski naukowiec na jakimś niemieckim wraku Smile Surprised
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Saito
PostWysłany: Sob 01 Lipiec, 2006 12:02  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 206
Skąd: Szczecin
Dywizjon:

Nick w LFS:

tiaaa
Andriej Interceptoriew
_________________
Aeria gloris!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Beryl
PostWysłany: Sob 01 Lipiec, 2006 15:20  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621

Dywizjon:
303
Nick w LFS:



oczko odpadło temu misiu!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
gratz
PostWysłany: Pon 03 Lipiec, 2006 07:35  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 20 Gru 2004
Posty: 386
Skąd: N'tyszol
Dywizjon:

Nick w LFS:

czyli znaczy się normalne hamulce aerodynamiczne Wink
_________________
No i dobrze, fajna zabawa jest, po co to zamykać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
szymon
PostWysłany: Pią 07 Lipiec, 2006 11:37  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

Dwa poprawione rendery: (w poście na początku też są dodane)

http://www.republika.pl/szymonkot/LWS-5_Zubr-Hydro_1.jpg
http://www.republika.pl/szymonkot/LWS-5_Zubr-Hydro_2.jpg

Troszeczkę wprawy i chyba jest ciutkę lepiej, no i po 1 dniowym boju wreszcie dodałe do lecącego Żubra kręcące się zblurowane śmigła Smile a nie takie paskudne trójkąciki.

Następna chyba będzie LWS-3 Mewa na tapecie, albo PzInż 130 czy PzInż 140 ale jednak chyba jakiś samolocik.
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Saito
PostWysłany: Sro 13 Wrzesień, 2006 21:08  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 206
Skąd: Szczecin
Dywizjon:

Nick w LFS:

Beryl napisał(a):
oczko odpadło temu misiu!


wszystko jest na miejscu. zobacz sam Razz





@szymon co to sie stalo tam na niebie na tym drugim obrazku? jesli masz z ladnym niebem to mi podeslij pls
_________________
Aeria gloris!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
szymon
PostWysłany: Czw 14 Wrzesień, 2006 15:53  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

yyyyy na którym drugim obrazku, bo jest niebo jest chmurka...
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następna
Forum Warbirds Center Strona Główna  ~  Historyczne

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Powered by phpBB 2.x.x:WBCModv0.2 and NoseBleed vWBC


Agencja Interaktywna