Forum Warbirds Center Strona Główna
_
Autor Wiadomość
Strona Glówna WBC ~ IŁ-2 Sturmovik  ~  Engine Complex Managment w Iłku

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 6
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
szymon
PostWysłany: Sro 24 Maj, 2006 13:23  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

Prośba do zatwardziałych iłkowców o skrobnięcie kilku słówek w tym temacie. Co i jak , z czym się je? Tak łopatologicznie plis, proppitche, mixturesy, coolery, trottle i resztą Smile
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Reklama
+bot
:)
PostWysłany: Nie 12 Maj, 2024 23:43 

reklama

Agencja Interaktywna

Powrót do góry
Saito
PostWysłany: Sro 24 Maj, 2006 13:30  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 206
Skąd: Szczecin
Dywizjon:

Nick w LFS:

zaloze sie ze Snejk nie ma o tym pojecia.... Mr. Green
_________________
Aeria gloris!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
syd
PostWysłany: Sro 24 Maj, 2006 15:45  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 28 Gru 2004
Posty: 250
Skąd: Stąd
Dywizjon:

Nick w LFS:

Zapomnij. Nie za bardzo wiadomo po co Olo wrzucił tą opcję. Ten cały system jest idiotyczny bo zupełnie nie odpowiada rzeczywistości. Zasada jest taka, że tylko 109-ki są jako tako "dobrze" zrobione. W samolotach aliantów (np. spit, hurri, ił) nie ma sensu się niczym bawić po tylko spadają osiągi. Więc jeśli latasz 109-ką to rzeczywiście lata się szybciej, wyrzej i lepiej. Nie jestem zawodowcem ale to moje obserwacje:
a) Nie zauważyłem aby zmiana mixture coś robiła
b) Prop pitch właśnie bardzo się przydaje w 109. W sumie jak lece i mam czas się tym zajmować to wyłączam "Auto prop pitch" i wtedy zwykle standardowy throttle na przepustnicy ustawiam na około 95-99 % i reguluję już tylko Prop pitch (podłożyłem sobie pod "+" i "-" na numerycznej. Staram się trzymać obroty na około 25-28 (też zależy od modelu - późniejsze wytrzymają więcej, wcześniejsze mniej). Ale w momenci wejście do walki juz przechodzę na auto bo przez chwilę nieuwagi bardzo łatwo przegrzać, a następnie zatrzeć silnik (wydaje bardzo ładny chrobot - polecam spróbować). Jak wspomniałem w takich spitach czy hurri lata się caly czas na 100% bo wszytko ponizej zmniejszam moc (niezależnie od prędkości i wysokości). Nie testowałem tego na zbyt dużej liczbie samolotów więc możesz poeksperymentować.
c) Jak mówi stare przysłowie: "Lepiej dmuchać na zime" Razz Cooler jeśli jest to zawsze na max otwarty. Jeszcze w życiu mi się nie udało "przechłodzić" silnika Smile, a też żadnego spadku osiągów nie zauważyłem przy takim lataniu więc zawsze na wszelki spadek otwieram ma full.
d) Dostępne jest jeszcze coś co zwię się supercharger. Jest tego parę stopni które powinno się włączać na różnych wysokościach, ale czytałem że to też jeden wielki pic.

Podsumowując: Olo dość mocno uprościł cały system. W rzeczywistości to trzeba by się nieźle namachać w czasie lotu żeb utrzymać wszytskie paramtery w normie. Włącznie tych "zaawansowanych" opcji niespecjalnie coś zmniena w grze. Chyba że bardzo chcesz się pobawić to możesz próbowac. Ale genralna zasada jest taka: "Lepiej nie dotykać bo się zepsuje".

Zajrzyj na te strony:
http://www.kg200.prv.pl/
http://acn.waw.pl/sturm/silniki.html
_________________
"Bandits at five o'clock!"
"Roger that...........What do we do until then?"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
Snakeye
PostWysłany: Sro 24 Maj, 2006 18:48  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 449

Dywizjon:

Nick w LFS:

ja tam nic nie wiem Rolling Eyes

ale jak bede mial wiecej czasu to napisze Razz
_________________
админы пропили сервер (c) Boroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Snakeye
PostWysłany: Czw 25 Maj, 2006 19:02  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 449

Dywizjon:

Nick w LFS:

Glebsza teorie do tych wszystkich ustawien to sobie moga chetni w necie poszukac, a tu bedzie od strony praktycznej:

1) mieszanka - tego sie dotyka wlasciwie tylko w ruskich i jakichs zabytkach. Powyzej 3500-4500 zaczyna sie za samolotem ciagnac taka fajna smuga z rur wydechowych, to jest benzyna, ktorej bylo za duzo w mieszance i nie zdazyla sie spalic. Trzeba zmniejszyc o 1 poziom i zapomniec.
Jesli ktos lubi krecic pokretlami i ciagle musi majstrowac przy jakichs dzwigniach jak leci to mieszanka ma tez inne zastosowanie - zmniejszajac % uzyskuje sie mniejsze zuzycie paliwa, ale wzrasta temperatura silnika (a tym samym rosnie nieco moc, ale tylko do pewnego krytycznego momentu). Tak samo mozna zwiekszajac % ochlodzic nieco silnik kosztem osiagow.

2) chlodnica - no sluzy do chlodzenia silnika Wink jak sie grzeje to otworzyc, jak ostygnie to przymknac, bo osiagi leca na leb, na szyje. Mozna latac na lekko przegrzanym silniku, nic sie nie stanie, oby tylko nie za dlugo, bo osiagi spadna i w koncu sie popsuje.
Roznica w vmax przy zamknietej i max otwartej przepustnicy to nawet kilkadziesiat km/h (zaleznie od modelu).
Na wiekszej wysokosci powinno byc na tyle zimno, ze nie powinno byc potrzeby jej otwierania w ogole, ale tak nie jest...
Na dolocie do celu warto miec nieco bardziej otwarte zaluzje, zeby trzymac zapas temperaturki na momenty, kiedy bedzie naprawde goraco. Przy dlugich przelotach trzeba tez pamietac, ze idzie przy tym wiecej wachy.

3) sprezarka - wiekszosc samolotow ma automaty, a jak nie, to trzeba luknac do instrukcji i zobaczyc kiedy sie to cudo przelacza. Na nieodpowiednim "biegu" sprezarki na danej wysokosci osiagi potrafia zdrowo spasc.

4) skok smigla - mam na 100% i nie ruszam Wink
Ale jak ktos chce kombinowac, to przy szybkich przelotach mozna delikatnie zmniejszyc skok, zeby osiagnac wieksza predkosc. W przypadku CSP (constant speed prop, 90% samolotow w grze) prop pitch na 100% daje najwieksze przyspieszenie i w czasie walki raczej nie warto tym krecic. Niektore samoloty maja automaty - np. 109 ma jakistam dziwny mechanizm , a 190 magiczne kommandogeraet, ktore jednak mozna przelaczyc w tryb reczny. To jest czarny szlak dla zawodowcow Wink Chwila nieuwagi i silnik robi pa-pa, bo sie "przekrecil". Opcja jest dla tych co maja za duzo czasu i chca go spedzic na treningu offline... Daje to podobno jakies wymierne rezultaty, choc RLM stwierdzilo, ze pilot nie jest w stanie uzyskac zauwazalnego zwiekszenia osiagow w porownaniu do automatu, ktory to podobno "reagowal za wolno na ruchy przepustnicy". Manuala nalezalo wlaczac jedynie w przypadku [podejrzenia] awarii mechanizmu. W jednym ze starych patchy faktycznie automat byl nieco anemiczny i samolot reagowal strasznie krowiasto na przepustnice. Poprawili to i jest git.
Tak naprawde, to w tych nienajnowszych samolotach warto czasem w ostrym nurku zmniejszyc jednak pp, bo jak sie silnik za dobrze rozkreci, to czesci pogubi Wink

Oleg faktycznie te wszystkie bajery zrobil w mocno uproszczonej wersji. Zasada "nie dotykac bo sie zepsuje" dotyczy generalnie wiekszosci samolotow. W niektorych (szczegolnie ruskich) trzeba od czasu do czasu pomachac patykami od sprezarki (tez np. w F4U) i mieszanki. No chyba, ze ktos lata tylko DF'y, nigdy nie lecial dalej niz 50km w jedna strone i nie wie jak wyglada swiat ponad pulapem chmur, wtedy powyzsze wynurzenia nie maja zastosowania Razz
_________________
админы пропили сервер (c) Boroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
szymon
PostWysłany: Czw 25 Maj, 2006 21:35  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

Dzięks, czyli to co wydumałem i wybadałem sobie offline w temcie tych zabawek sprawdza sie online.
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
joohny
PostWysłany: Pią 26 Maj, 2006 14:55  Odpowiedz z cytatem
pilot


Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 668
Skąd: Lublin
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:

Ziomek odkrył, że ruskie aeroplany szybciej latają na uboższej mieszance. Kiedyś lecąc za nim z Andym i Kibicem na LaGG-ach za nic mogliśmy go dojść pomimo tego, że jak mówił miał moc na 70-80 %, a my fulla. Zmiejszenie składu mieszanki zwiększyło speed o jakieś 30 km/h. O ile dobrze pamiętam było to na alcie gdzieś 1500-2000, na pewno poniżej 3 km. Question
_________________
Parkinson czy Alzheimer? Wybór jest prosty.
Lepiej połowę rozlać niż zapomnieć wypić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
szymon
PostWysłany: Pią 26 Maj, 2006 15:26  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

Ooo czyli znając takie sztuczki, można uciec przed n00bami i dorobić się naszywki czitera Smile

Wg moich zabaw offline przy tworzeniu poradniczko-samouczka levelbombingu lepiej się trzyma buffa delikatnie operując prop-pitchem niż przepustnicą.
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Kibic
PostWysłany: Pon 05 Czerwiec, 2006 20:45  Odpowiedz z cytatem
newbie


Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:

patrys napisał(a):
zaloze sie ze Snejk nie ma o tym pojecia.... Mr. Green


Poczatkowo mialem wrazenie, ze sie Snakeye madrzy. Jednak szybko sie przekonalem, ze tylko na Niego w wiekszosci przypadków można liczyć, jezeli chce sie uzyskać informacje. Nawet, gdy pytalem o rzeczy banalne od Niego zawsze otrzymywalem wyczerpujaca odpowiedz. Proponuje wiec uszanowac Jego wiedze i sie nie czepiac Exclamation

Szacunek Snakeye

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Kibic dnia Pon 05 Czerwiec, 2006 23:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
Beryl
PostWysłany: Pon 05 Czerwiec, 2006 21:30  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621

Dywizjon:
303
Nick w LFS:

Pierwsze wrażenie zawsze jest prawidłowe! Snejk się mądrzy! I się nie zna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
rax
PostWysłany: Pon 05 Czerwiec, 2006 21:47  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1895
Skąd: Planeta Ziemia :)
Dywizjon:

Nick w LFS:

Beryl napisał(a):
Pierwsze wrażenie zawsze jest prawidłowe! Snejk się mądrzy! I się nie zna...


gdybym nie znal tej marudy to pomyslal bym ze prosi sie o liscia !!

ale ze go znam to stwierdzam ze nic nowego nie dodal Laughing Exclamation
_________________
pierdziec nie ma komu !!! ale wachac to by wszyscy chcieli !!! Wink
pijcie wodę! -woda ma moc... unosi statki, porusza młyny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
Saito
PostWysłany: Pon 05 Czerwiec, 2006 23:32  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 206
Skąd: Szczecin
Dywizjon:

Nick w LFS:

uwazam ze my mamy racje a Kibic blefuje Rolling Eyes
_________________
Aeria gloris!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
plush
PostWysłany: Wto 06 Czerwiec, 2006 06:13  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 393
Skąd: Polska/Chelm
Dywizjon:

Nick w LFS:

Sie nie znacie! JA mam racje! Cool Razz
_________________
tak to ja nie trafilem w hangar!!! Razz Razz Razz
i nie rozpoznaje Beryla Razz
Pozdrawiam
Plush aka plu-pl
http://public.fotki.com/plushack/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
Beryl
PostWysłany: Wto 06 Czerwiec, 2006 08:19  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621

Dywizjon:
303
Nick w LFS:

JA to nie trafiłeś w hangar Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
Saito
PostWysłany: Wto 06 Czerwiec, 2006 09:23  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 206
Skąd: Szczecin
Dywizjon:

Nick w LFS:

stare dobre offtopy Mr. Green
az chce sie zagladac na forum Wink
_________________
Aeria gloris!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 6
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Forum Warbirds Center Strona Główna  ~  IŁ-2 Sturmovik

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Powered by phpBB 2.x.x:WBCModv0.2 and NoseBleed vWBC


Agencja Interaktywna