Forum Warbirds Center Strona Główna
_
Autor Wiadomość
Strona Glówna WBC ~ Samoloty  ~  Jak wyciagnac 190 z korkociagu - poradnik

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3  Następna
Al
PostWysłany: Pon 14 Luty, 2005 09:32  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 353
Skąd: Poznań
Dywizjon:
302nd POLISH SQ
Nick w LFS:

Z tego co wiem, to jak siê uczysz lataÌ i nie umiesz z takiej sytuacji wyjœÌ nawet teoretycznie, to za d³ugo siê nie pouczysz Razz
_________________
F/Lt -al--- from 302nd Polish Squadron "Poznański"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Reklama
+bot
:)
PostWysłany: Nie 12 Maj, 2024 23:12 

reklama

Agencja Interaktywna

Powrót do góry
Beryl
PostWysłany: Pon 14 Luty, 2005 20:24  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621

Dywizjon:
303
Nick w LFS:

nadal nie umiem wyjsc z plaskiego, dzisiaj na kilkadziesiat prob nie udalo mi sie nawet raz wyjsc ze zwyklego spina w 109F2 Very Happy poracha calkowita,widac jest nad czym popracowac offline,tylko przydaloby sie,zeby mi ktos jak dziecku wyjasnil kiedy w ktora strone machac joyem. trzeba utrzymywac wskaznik slizgu na srodku? ale jak?

zasadniczo to sa to pytania tendencyjne, bo korki zdarzaja mi sie wlasciwie tylko po utracie stabow, jakos tam umiem latac, ale nigdy nie wiadomo kiedy taka wiedza moze sie przydac...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
laxtsc
PostWysłany: Pon 14 Luty, 2005 21:10  Odpowiedz z cytatem
Gość





Dywizjon:

Nick w LFS:

Jak juz wpadniesz w korkociag na dobre to wskaznik slizgu niewiele sie ruszy jak dasz pelny rudder w przeciwna strone. Ma jednak znaczenie w dwoch momentach.
1. Pierwsze objawy korkociagu. Samolot od razu nie robi stalych obrotow, szybciej lub wolniej ku temu zmierza i wykonuje dosc chaotyczne ruchy. I tu jest dobry moment, by moc szybko zaradzic, jesli sie ma dobry refleks. Czasem mozna samolot szybko i sprawnie odzyskac zanim sie rozkreci na dobre.
2. Przy wychodzeniu z korkociagu, juz gdy samolot zaczyna odzyskiwac predkosc i rownowage, wazne jest utrzymanie wskaznika slizgu prosto. Moze sie po prostu okazac, ze rudder ktory caly czas trzymalismy by zkontrowac obrot, skowoduje wejscie w nowy korkociag w kierunku przeciwnym.

Z gory mowie, ze nie zawsze dziala. Tak bywa Smile
Powrót do góry
 
 
syd
PostWysłany: Sob 19 Luty, 2005 00:50  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 28 Gru 2004
Posty: 250
Skąd: Stąd
Dywizjon:

Nick w LFS:

Ja was nie rozumiem. Przecie¿ zwyk³y korek jest bana³em. WeŸcie mi spróbujcie wyt³umaczyÌ jak wyœÌ z p³askiego to was oz³oce (bo jeszcze ¿adnego sprawdzonego sposobu nie znalaz³em).!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
hrabia303
PostWysłany: Sob 19 Luty, 2005 01:02  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 1251
Skąd: Legnica
Dywizjon:

Nick w LFS:
[WBT]hrabia

tylko specjalnie lecÂąc w ten korek mozesz w niego wpasc Very Happy
_________________

"Jechałem tak szybko gdyż....lubię zapierdalać..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
rax
PostWysłany: Wto 01 Marzec, 2005 14:31  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1895
Skąd: Planeta Ziemia :)
Dywizjon:

Nick w LFS:

:idea:

nagadali sie a jakiegos scislego poradnika na ten tem i kwintesecji z rozmowy niet Sad moze ktos sie pokusi wzorem beryla zeby zebrac te wiadomosci i wypunktowac w jakis rozsadny poradnik ???!!!

kto chetny ??? (zapewne ochotnikow brak Laughing )

:idea: Wink
_________________
pierdziec nie ma komu !!! ale wachac to by wszyscy chcieli !!! Wink
pijcie wodę! -woda ma moc... unosi statki, porusza młyny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
vought
PostWysłany: Wto 01 Marzec, 2005 15:13  Odpowiedz z cytatem
greenhorn


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 85

Dywizjon:

Nick w LFS:

Imho korkoci¹g p³aski ma to do siebie ze nie da sie z niego wyjœÌ ...
Ponadto od tego czy wyjdziesz z korka zalezy generalnie czas reakcji, kontrowaĂŚ naleÂży juz w momencie gdy samolot buczy na nas stall hornem i zaczyna sie ostro obracac w przeciwna strone niz chcelismy sie obrocic. W foce to sie nawet zdarza przy ostrym wyciaganiu z nurka.
Najlepiej jest chyba w takim momencie puscic drazek, jesli sytuacja nie jest zla to samolot wyjdzie z korka sam, zbyt gwaltowne kontrowanie czesto pogarsza sytacje.
No a jak juz sie krecicie lecac w dol to predkosc jest potrzbna bez tego samolot nieleci...
A jak chcecie wpasc w korek z jakiego niewyjsc to proponuje zaciagnac ostro tak jak ktos wczesnije opisywal i jak juz zacznie sie krecic, obrocic jeszcze lotki zgodnie z osia obracania sie i docisnac ruder w ta sama strone, obraz bedzie sie tak szybko obracal ze dostaniecie oczoplasu niemowiac juz o wyjsciu z korka gdy niewiadomo gdziejest ziemia.
_________________
Komenda Portu Wojennego Gdynia Oksywie
Batalion Ochrony I ObsÂługi "BOIO"
Trzecia Kompania, Drugi Pluton
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Szymik
PostWysłany: Wto 01 Marzec, 2005 19:25  Odpowiedz z cytatem
Administrator


Dołączył: 03 Kwi 2003
Posty: 964
Skąd: Gdańsk
Dywizjon:
303sqn Kościuszkowski
Nick w LFS:
[WBT]Szymik

Mi ostanio poraz pierwszy udalo sie wyjsc z korka w 190 sam sie zdziwilem stracielm totanie energie jak foczka zaczela mi sie krecic przy niewielkiej predkosci wypuscilem klapy i drazek do siebie odziwo sie uspokoila. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Ziomek
PostWysłany: Wto 01 Marzec, 2005 20:27  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 376

Dywizjon:

Nick w LFS:

vou,,,, tak naprawde to ze wszystkisch da sie wyjsc korkociagow,
najgorszy jest podwojny korkociag w 190 , najpierw wpada sie w normalny a pozniej po wyjsciu czesto wchodzi sie w plaski ,,,,, jezeli masz 400-500m altu to spokojnie z obu da sie wyjsc.
w 109 to banal Razz
btw nie trzeba kozystac z flapsow wogole, trzeba tylko umiejetnie pokrecic joyem i rudderem i ze stalla mozna szybciej wyjsc niz sie w niego wchodzi
jakby ktos chcial popatrzec to moge tracki zamiescic, ale prosilbym o podanie jakiejs stronki ktora za free hostuje bo nie moge znalezc Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
vought
PostWysłany: Wto 01 Marzec, 2005 21:21  Odpowiedz z cytatem
greenhorn


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 85

Dywizjon:

Nick w LFS:

ziomek, wy³¹cz easy flight w opckach Very Happy
_________________
Komenda Portu Wojennego Gdynia Oksywie
Batalion Ochrony I ObsÂługi "BOIO"
Trzecia Kompania, Drugi Pluton
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Ziomek
PostWysłany: Wto 01 Marzec, 2005 21:35  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 376

Dywizjon:

Nick w LFS:

vou ja testowalem na TA Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
vipe
PostWysłany: Wto 01 Marzec, 2005 21:36  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 278
Skąd: Poznan
Dywizjon:

Nick w LFS:

LOL Ziomek co znaczy umiejetne krecic joyem??? Wypunktuj mi jak to robisz Smile

ale vought z tym plaskim to moze miec racje, bo kiedys gdzies czytalem ze F14 mial tendencje do wpadania w plaski korek i jezeli pilot przezyl to glownie dzieki eject Very Happy
_________________
F/Lt Vipe from 302nd Polish Squadron "PoznaĂąski"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
laxtsc
PostWysłany: Wto 01 Marzec, 2005 21:43  Odpowiedz z cytatem
Gość





Dywizjon:

Nick w LFS:

Pewnie "Top Gun" ogladales Smile
Powrót do góry
 
 
Ziomek
PostWysłany: Wto 01 Marzec, 2005 21:45  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 376

Dywizjon:

Nick w LFS:

Vipe ja to robie intuicyjnie Smile , musialbym dokladnie popatrzec co robie podczas wychodzenia Razz.

Lax : gralem w tie fightera , nie duzo sie rozni od wb Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
vought
PostWysłany: Wto 01 Marzec, 2005 22:33  Odpowiedz z cytatem
greenhorn


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 85

Dywizjon:

Nick w LFS:

vipe napisał(a):
ale vought z tym plaskim to moze miec racje,


jak to moÂże? ja zawsze mam racje... Cool
w ca³kowitym korkoci¹gu p³askim samolot ma zerow¹ prêdkoœc poziom¹ i tylko spada obracaj¹c sie wkó³ko
wiec stery niemaja prawa w jakikolwiek znaczÂący sposĂłb dziaÂłaĂŚ bo niewytwarzajÂą opory gdyÂż samolot nie leci "do przodu"
w wb raczej cieÂżko jest wejÂśc w taki korek samolotem z 1 silnikiem i statecznikiem pionowym
SÂłuchy jakoby ktoÂś tu wyszedÂł z takiego korka i to jeszce podobno odwroconego pÂłaskiego korkociÂągu troche mnie smieszÂą...
KtoÂś tu faktycznie sie TopGun naoglÂądaÂł i niebyÂł to vipe
_________________
Komenda Portu Wojennego Gdynia Oksywie
Batalion Ochrony I ObsÂługi "BOIO"
Trzecia Kompania, Drugi Pluton
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3  Następna
Forum Warbirds Center Strona Główna  ~  Samoloty

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Powered by phpBB 2.x.x:WBCModv0.2 and NoseBleed vWBC


Agencja Interaktywna