Forum Warbirds Center Strona Główna
_
Autor Wiadomość
Strona Glówna WBC ~ Samoloty  ~  Jak wyciagnac 190 z korkociagu - poradnik

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następna
laxtsc
PostWysłany: Wto 08 Luty, 2005 11:19  Odpowiedz z cytatem
Gość





Dywizjon:

Nick w LFS:

Witam.

Przejde od razu do praktyki, jako ze na teori sie nie znam Smile

Test wykonywalem podczas jednego lotu, w sumie kolo 5 korkociagow na roznych wysokosciach. Po drodze Beaufightera zdjalem Smile Myslal pewnie ze jak 190 lece to bede spinnowac ciagle Wink

Ok. Loty byly takie. Nasycony energia samolot kladlem na skrzydlo pod katem 90 stopni i rura drazek do siebie (a raczej myszke Smile) Jako, ze 190 mialo sporo energii to dopiero po 10 sekundowym blackoucie i jeszcze jednym krotszym raczyl wpasc w korkociag. Teraz najwazniejsze - zero paniki, ja to robilem z usmiechem na ustach (a raczej ze smiechem z goldow Wink). W moim przypadku kladlem samolot na prawym skrzydle i skrecalem w prawo. Po chwili samolot wpadl w zmienny obrot wokol osi przeciwnie do ruchu wskazowek zegara (potocznie krecil sie w lewo). Teraz na wypracowanie odpowiedniej taktyki wychodzenia poswiecilem 2 korkociagi.
Wiec w tym przypadku robimy tak - NAJWAZNIEJSZE - obserwacja wskaznika slizgu.
Depczemy rudder w tym kierunku, korkociag w 190 ma to do siebie, ze w pewnym momencie nagle wskazowka slizgu leci w druga, to dbijamy w druga strone.
Ustawienie joya - przede wszystkim od siebie i skret w takim kierunku jak rudder. Ile ? Polecam potrenowac i dobrac sobie. Ja dawalem na maxa skret, zas gdy samolot odzyskiwal kontrole to skret zmniejszalem, by niepotrzebnie nie powodowac nowych skretow.

Efekty ? Czwarty korkociag wykonalem na 1km, samolot mial na poczatku dziwny zwyczaj lecenia w gore, skonczylem korkociag na 800m.

Piaty korkociag zrobilem na 500m, skonczylem na 200m, moglem na 300m ale nie poszlo mi perfekcyjnie.
Chcialem sprobowac jeszcze na 200m ale stwierdzilem, ze wole RTBowac i zgarnac pare punktow.

Podsumowujac - wychodzimy ustawiajac rudder w kierunku, ktory pokazuje igla slizgu (zazwyczaj przeciwny do obrotu samolotu), joya od siebie i przeciwnie do obrotu samolotu.
[EDIT] Zapomnialem o klapach, w czasie szamotaniny wypuszczamy klapy (mi o jedno oczko starczalo-ale mozna poeksperymentowac z wieksza iloscia).

Powodzenia. Mam nadzieje, ze poradnik okaze sie przydatny w nastepnym ToD, gdy bedziemy latac Gold.
Powrót do góry
 
 
Reklama
+bot
:)
PostWysłany: Nie 12 Maj, 2024 23:33 

reklama

Agencja Interaktywna

Powrót do góry
hrabia303
PostWysłany: Wto 08 Luty, 2005 13:43  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 1251
Skąd: Legnica
Dywizjon:

Nick w LFS:
[WBT]hrabia

W Ka¿dym samolocie z korka wychodze tak: dr¹¿ek od siebie i w kierunek przeciwny do obrotu samolotu...
_________________

"Jechałem tak szybko gdyż....lubię zapierdalać..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
sid---
PostWysłany: Wto 08 Luty, 2005 14:37  Odpowiedz z cytatem
Zen


Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:

hrabia303 napisał(a):
W Każdym samolocie z korka wychodze tak: drążek od siebie i w kierunek przeciwny do obrotu samolotu...


Do tej pory robiłem tak samo, jednak wczoraj nie dało to rezultatu.. Shocked na 6 korkĂłw, wszystkie gleba..
A jeden to nawet na 50 metrach dostałem Laughing Foka ktĂłra goniłem tez wpadła w korek.
Myślałem, że fako robi jakies cuda.. Padliśmy na glebę obok siebie Smile
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Al
PostWysłany: Wto 08 Luty, 2005 17:06  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 353
Skąd: Poznań
Dywizjon:
302nd POLISH SQ
Nick w LFS:

Lece spitem, cruise speed - jakieœ 270mph by³o, mijanka z zeke, przechy³ lekko na prawe skrzyd³o, powoli dr¹¿ek do siebie z zamiarem wykonania spokojnego wysokiego yo-yo. Efekt? Korkoci¹g na ok 200m i oczywiœcie gleba. Jak na mój gust to ju¿ przegiêcie.
_________________
F/Lt -al--- from 302nd Polish Squadron "Poznański"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
hrabia303
PostWysłany: Wto 08 Luty, 2005 18:32  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 1251
Skąd: Legnica
Dywizjon:

Nick w LFS:
[WBT]hrabia

MI zawsze sie udaje z korka wyjÂśc w ten sposob co opisaÂłem wyzej
_________________

"Jechałem tak szybko gdyż....lubię zapierdalać..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
laxtsc
PostWysłany: Wto 08 Luty, 2005 19:37  Odpowiedz z cytatem
Gość





Dywizjon:

Nick w LFS:

A sprobuj odwrocony plaski na Spicie9 Wink Powiem tyle, ze jakby nie te 6km altu to bym musial skakac (a taki zamiar mialem juz przy 3.5km). Okroje tracka i wlepie tu linka niedlugo, bo to wygladalo jak w matrixie Smile

Ok juz jest http://www.laxtsc302.republika.pl/tracks/spins.zip
Track jest krotki, kolo 5 minut, obciety. Sa tu dwa korkociagi, drugi jest odwrocony plaski, polecam obejrzec jak to wyglada.
Powrót do góry
 
 
vipe
PostWysłany: Sro 09 Luty, 2005 01:20  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 278
Skąd: Poznan
Dywizjon:

Nick w LFS:

odwrocony plaski??? LOL jak wy latacie w taki korek to wpadlem hmmmmm w latach 80tych? :p
_________________
F/Lt Vipe from 302nd Polish Squadron "PoznaĂąski"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
Beryl
PostWysłany: Nie 13 Luty, 2005 18:18  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621

Dywizjon:
303
Nick w LFS:

as jak wyjsc z pÂłaskiego owrĂłconego na czymkolwiek? podczas treningĂłw offline zauwaÂżyÂłem,Âże w sekunde po wyjsciu ze zwykÂłego korka o ile szybko sie nie zareaguje samolot wchodzi w pÂłaski korek z ktĂłrego za nic nie potrafie wyprowadzic :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
laxtsc
PostWysłany: Nie 13 Luty, 2005 18:54  Odpowiedz z cytatem
Gość





Dywizjon:

Nick w LFS:

Odwrocony plaski wymaga innej techniki. O ile przy zwyklym dajemy joya od siebie, tutaj trzeba do siebie. Rudder oczywiscie przeciwnie do obrotu samolotu. Poza tym w zadnym przypadku nie dawac klap przy odwroconym, probowalem pare razy tak i nie bylo wesolo, choc klapy przy zwyklym sa mile widziane.
Powrót do góry
 
 
rax
PostWysłany: Nie 13 Luty, 2005 22:14  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1895
Skąd: Planeta Ziemia :)
Dywizjon:

Nick w LFS:

polecam nie wpadac w korki....i tyle Very Happy Laughing
_________________
pierdziec nie ma komu !!! ale wachac to by wszyscy chcieli !!! Wink
pijcie wodę! -woda ma moc... unosi statki, porusza młyny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
yivan
PostWysłany: Nie 13 Luty, 2005 23:04  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 344
Skąd: Piaseczno
Dywizjon:

Nick w LFS:

hehehehe ja gdzies czytalem ze aby jak najszybciej wyjsc z korkociÂągu to naleÂży skontrowaĂŚ wszystko co sie da i staraĂŚ wprowadzic samolot w lot nurkowy (nabraĂŚ szybkoÂści jak najszybciej)

wiĂŞc imho obserwujÂąc pionowy wskaÂżnik powinnismy dazyc do jego wyrownania z osiÂą samolotu, starac siĂŞ elewatorem pochyliĂŚ nos, eleronami rĂłwnieÂż niwelowaĂŚ pseudo rollrate. Wszelkie klapy to lipa Smile, lepiej juz wlÂączyc wepa czy cus.

Silniki jest sens wy³¹czac gdy ma siê dwa, czasem zaleca sie wylaczenie silnika gdy moment obrotowy jest zgodny z obrotami w korku ale imho wystarcz¹ do tego elerony.

ZresztÂą to chyba pisze w helpie do wb Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Spit LF w pewnych warunkach jest niemozliwy do opanowania, natomiast spit 9 bardzo Âłatwo siĂŞ opanowuje podobnie jak imho 190
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
 
Al
PostWysłany: Pon 14 Luty, 2005 00:00  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 353
Skąd: Poznań
Dywizjon:
302nd POLISH SQ
Nick w LFS:

Pochylenie nosa czasami nie daje efektu. Wtedy trzeba go rozbujaÌ ruszaj¹c od siebie i do siebie, a¿ w koùcu dziób "wskoczy" na miejsce, czyli ustawi siê pionowo w dó³. Potem to ju¿ bu³ka z mase³kiem. O ile w zwyk³ych korkach nie trzeba tego stosowaÌ, to przy wszelkiego rodzaju udziwnionych dzia³a jak marzenie Smile
_________________
F/Lt -al--- from 302nd Polish Squadron "Poznański"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
hrabia303
PostWysłany: Pon 14 Luty, 2005 00:20  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 1251
Skąd: Legnica
Dywizjon:

Nick w LFS:
[WBT]hrabia

Z tego co wiem nauka latanie polega na uczeniu sie jak unikac takich sytuÂłacji Wink
_________________

"Jechałem tak szybko gdyż....lubię zapierdalać..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
yivan
PostWysłany: Pon 14 Luty, 2005 01:32  Odpowiedz z cytatem
sierżant


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 344
Skąd: Piaseczno
Dywizjon:

Nick w LFS:

hrabia303 napisał(a):
Z tego co wiem nauka latanie polega na uczeniu sie jak unikac takich sytuÂłacji Wink


a jak tu nie szarpac joyem uciekajac przed kopim? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
 
hrabia303
PostWysłany: Pon 14 Luty, 2005 01:59  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 1251
Skąd: Legnica
Dywizjon:

Nick w LFS:
[WBT]hrabia

Cytat:
a jak tu nie szarpac joyem uciekajac przed kopim? Wink

Aaaa to co innego Mr. Green
_________________

"Jechałem tak szybko gdyż....lubię zapierdalać..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Forum Warbirds Center Strona Główna  ~  Samoloty

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Powered by phpBB 2.x.x:WBCModv0.2 and NoseBleed vWBC


Agencja Interaktywna