Forum Warbirds Center Strona Główna
_
Autor Wiadomość
Strona Glówna WBC ~ IŁ-2 Sturmovik  ~  Level Bombing w Szturmoviku

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
szymon
PostWysłany: Pon 18 Czerwiec, 2007 18:12  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

Bombardowanie w Szturmoviku to zupełnie inna para kaloszy niż w WB. Całość polega na ustabilizowaniu lotu i wprowadzeniu danych do celownika bombowego. Wbrew pozorom nie jest to strasznie trudne. Na klawiaturze trzeba sobie ustawić klawisze do sterowania celownikiem.

Poniżej przykładowe ustawienie:

NUM 1 - Odległość w celowniku minus (kąt patrzenia przez celownik)
NUM 7 - Odległość w celowniku plus (kąt patrzenia przez celownik)

NUM 8 - Ustawianie wysokości celownika (Zwiększenie)
NUM 2 - Ustawianie wysokości celownika (Zmniejszenie)

NUM 9 - Ustawianie prędkości celownika (Wyższa)
NUM 3 - Ustawianie prędkości celownika (Niższa)

NUM 4 - Ześlizg celownika w lewo
NUM 6 - Ześlizg celownika w prawo

NUM 5 lub NUM /- Włączenie automatyki celownika

Do tego konieczne będę jeszcze klawisz L do utrzymywania poziomu lotu oraz klawisz 2 dla włączenia stanowiska bombardiera i klawisz na joysticku do włączenia celownika (klawisze są przykładowe, bo każdy lubi to inaczej poustawiać)

Cały trik polega na ustabilizowaniu lotu klawiszem L w sporej odległości od lotniska-celu (powiedzmy, że jak cel się pojawi w zasięgu wzroku to już stabilizujemy lot), potem stabilizujemy prędkość, czy to przepustnicą czy skokiem śmigła to obojętne. Wygodnie jest sobie dać T=60-70%. Jak prędkość się ustali to przy pomocy NUM 8/ NUM 2 ustawiamy wysokość na jakiej lecimy, przy pomocy NUM 9/ NUM 3 prędkość z jaką lecimy z uwzględnieniem takim , że musimy przeliczyć prędkość z jaką lecimy IAS (Indicated Air Speed - prędkość wg przyrządów) na TAS (True Air Speed – prędkość rzeczywistą). Do tego służą tablice do których są linki niżej. Celownik włącza się jak jesteśmy na pozycji bombardiera i klepniemy klawisz włączenia celownika. I tak jeśli lecimy na np. 3000 metrów z prędkością 300 km/h to jak widać z tablicy trzeba wprowadzić wartość 359 km/h. Ponieważ celownik da się ustawić tylko do pełnych liczb, wprowadzamy do niego 360km/h. Następnie NUM 1 i NUM 7 ustawiamy celownik na jakiś cel na lotnisku (względnie NUM 4 i NUM 6 pozwala delikatnie sterować celownikiem na boki). Jak chcemy bardziej przesunąć celownik w lewo lub prawo, wyłączamy stabilizowanie lotu (klawisz L) i robimy to rudderem lub joystickiem. Potem znów stabilizujemy lot – L. Przy zbyt dużej korekcie celownik wyłącza się i kilka sekund trwa aż się znów ustali i włączy. Jak ustawimy celownik na jakiś cel, blokujemy go w celu NUM / lub NUM 5. Teraz automat zrzuci bomby z odpowiednim wyprzedzeniem do wysokości i prędkości lotu. Precyzja trafienia zależy od dokładności wprowadzonych do celownika danych.

Przy nalotach dywanowych można jeszcze wpłynąć na celność parametrem Bomb Delay w zakładce wyboru samolotu. Krótszy delay bomby spadną bardziej skupione, większy delay spadną w większym rozproszeniu.

Taki lot trwa dłużej niż figterem, ale przy odrobinie wprawy pozwala całkiem ładnie rujnować lotnisko przeciwnika:)

TABLICE

Tablica przeliczeniowa IAS na TAS (km/h) wysokość w metrach
http://republika.pl/szymonkot/IAS_TAS_metry.jpg

Tablica przeliczeniowa IAS na TAS (mph) wysokość w stopach
http://republika.pl/szymonkot/IAS_TAS_stopy.jpg

Tablica przeliczeniowa TAS na IAS (km/h) wysokość w metrach
http://republika.pl/szymonkot/TAS_IAS_metry.jpg

Tablica przeliczeniowa TAS na IAS (mph) wysokość w stopach
http://republika.pl/szymonkot/TAS_IAS_stopy.jpg
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Reklama
+bot
:)
PostWysłany: Nie 28 Kwiecień, 2024 18:08 

reklama

Agencja Interaktywna

Powrót do góry
sid---
PostWysłany: Pon 18 Czerwiec, 2007 19:20  Odpowiedz z cytatem
Zen


Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:

Szymon.
Fajnie to napisałeś. Wręcz fenomenalnie. Smile
Wszystko co napisałeś jest cacy, ale....
tu ->http://members.chello.pl/p.gdawiec/il2/Bombsight_Table_2.rar
Jest tabelka która to wszystko ułatwia.
Po prostu na tabelce ustawiasz predkosc zgodna z prędkościomierzem (nie musisz nic przeliczas IAS/TAS), wysokość zgodną z wysokościomierzem. Wynikiem w tabelce jest kat pod ktorym trzeba ustawic nordena.
Ustawiasz nordena, lot mozesz korygowac nie wylaczajac AutoLevel'a poprzez trymy ruddera. Bomby walisz pojedynczo(tzn, po 2 sztuki) w momencie kiedy celownik przejdzie przez cel.
Zupełnie jak w WB Smile
Troszke jest to trudniejsze. O tyle, ze trzeba trzymac predkosc i wysokość.



szymon napisał(a):

Przy nalotach dywanowych można jeszcze wpłynąć na celność parametrem Bomb Delay w zakładce wyboru samolotu. Krótszy delay bomby spadną bardziej skupione, większy delay spadną w większym rozproszeniu.

Tu sie nie zgodze. Ten parametr odpowiada za czas ktory upłynie od czasu kiedy bomba uderzy w ziemie.

szymon napisał(a):

Taki lot trwa dłużej niż figterem, ale przy odrobinie wprawy pozwala całkiem ładnie rujnować lotnisko przeciwnika:)

hmm... Ja uwazam, ze bombery maja za malo ciezkich bomb. Za mala skutecznosc celowania. Jak w WB jedna bomba jeden cel, tu jest to bardzo malo prawdopodobne. Wczoraj 6 bomb wywalonych 2 cele zniszczone. Po 35 minutowym locie, naprawde mialem satysfakcje, ale gdybym nie trafil, to juz bym do buffa nie wlazl.
Dywanowy nalot musi byc cacy, ale nie ma ludzi, wiec wez dupe i przyjdz na serwer wieczorkiem to polecimy sobie we dwojke na lotnisko. Smile

pzdr,
Sid
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
szymon
PostWysłany: Wto 19 Czerwiec, 2007 09:37  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

wy to zawsze sie nagadacie Smile

BST miał być w następnym odcinku:)

sid--- napisał(a):

hmm... Ja uwazam, ze bombery maja za malo ciezkich bomb.


Baaaa bo oleg "zapomniał"o czymś cięższym a la B-17, B-25, Grief, Pe-8 i Lancaster by sprawę załatwiły Smile
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
sid---
PostWysłany: Wto 19 Czerwiec, 2007 11:01  Odpowiedz z cytatem
Zen


Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:

szymon napisał(a):
BST miał być w następnym odcinku:)

Troche mi to przypomina taka nauke jazdy samochodem. Very Happy

Najpierw mowisz gosciowi, ze musi pchac samochod zeby nim jezdzic. No i biedny gosc pcha ten samochod w srodku lata przez miasto. Poci sie, meczy. Ty mu mowisz zeby go bardziej rozpedzil, wtedy wiaterek go bedzie chlodzil.
Facet po 2 dniach ma dosyc, chce tym pierdolnac, a Ty mu mowisz:
Ale jest tez lepszy sposob. Przekrec kluczyk, wrzuc bieg i wlacz klime. Smile

Very HappyVery Happy
dobra..
opisz druga wersje.. Smile
I przyjdz o 22.oo na nalocik dywanowy.

pzdr,
Sid
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
rax
PostWysłany: Wto 19 Czerwiec, 2007 11:05  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1895
Skąd: Planeta Ziemia :)
Dywizjon:

Nick w LFS:

sid--- napisał(a):
szymon napisał(a):
BST miał być w następnym odcinku:)

Troche mi to przypomina taka nauke jazdy samochodem. Very Happy

Najpierw mowisz gosciowi, ze musi pchac samochod zeby nim jezdzic. No i biedny gosc pcha ten samochod w srodku lata przez miasto. Poci sie, meczy. Ty mu mowisz zeby go bardziej rozpedzil, wtedy wiaterek go bedzie chlodzil.
Facet po 2 dniach ma dosyc, chce tym pierdolnac, a Ty mu mowisz:
Ale jest tez lepszy sposob. Przekrec kluczyk, wrzuc bieg i wlacz klime. Smile

Very HappyVery Happy
dobra..
opisz druga wersje.. Smile
I przyjdz o 22.oo na nalocik dywanowy.

pzdr,
Sid


takie rzeczy to tylko w tychach !!! reszta polski nie pcha samochodu na kursie !!! Laughing

btw: sid ciekaw jestem jak sie robi prawko na ciezarowe z przyczepa w tychach ???? Laughing Wink
_________________
pierdziec nie ma komu !!! ale wachac to by wszyscy chcieli !!! Wink
pijcie wodę! -woda ma moc... unosi statki, porusza młyny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
 
sid---
PostWysłany: Wto 19 Czerwiec, 2007 11:13  Odpowiedz z cytatem
Zen


Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:

rax napisał(a):
sid ciekaw jestem jak sie robi prawko na ciezarowe z przyczepa w tychach ???? Laughing Wink

Jak to jak?! Pcha sie!!
Dlatego w Tychach takie byki mieszkaja. Very Happy
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
dzygit
PostWysłany: Wto 19 Czerwiec, 2007 21:51  Odpowiedz z cytatem
newbie


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 18
Skąd: Polska
Dywizjon:

Nick w LFS:

Witam !

czy we wszystkich bombowcach jest działający autolevel ?
Pytam , ponieważ mimi włączenia samolot zachowywał się jak niewytrymowany (bo nie był) po puszczeniu sterów


Pozdrawiam
Dżygit
_________________
Jeśli kiepsko idzie walka w powietrzu...

...to może na ziemi będzie szło lepiej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
szymon
PostWysłany: Sro 20 Czerwiec, 2007 00:40  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

dzygit napisał(a):
Witam !

czy we wszystkich bombowcach jest działający autolevel ?
Pytam , ponieważ mimi włączenia samolot zachowywał się jak niewytrymowany (bo nie był) po puszczeniu sterów


Pozdrawiam
Dżygit


hmmm w he-111, ju-88, A-20 i Pe-2 na pewno , bo u mnie leci prosto jak p. Bóg przykazał,a w fighterah nie działa Smile
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
srk76
PostWysłany: Wto 15 Grudzień, 2009 20:52  Odpowiedz z cytatem
pilot


Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 581

Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:

Szymon a może byś tak wrócił i podziałał znowu ? Rolling Eyes
_________________
Całe życie z wariatami Wink

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
szymon
PostWysłany: Sro 16 Grudzień, 2009 00:34  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

Hmmm sam nie wiem, teraz mnie kilka innych hobby pochłania Very Happy ale może kiedyś zawitam na Iłka, na dysku dalej jest zainstalowany
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
srk76
PostWysłany: Czw 17 Grudzień, 2009 19:23  Odpowiedz z cytatem
pilot


Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 581

Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:

... tym bardziej , że : b-17 , b-24 , b-29 .... Twisted Evil you know ? Już są i to dawno.
A jakie piękne bombowe noce organizują :

http://www.warbirdsofprey.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5616

w tej latałem - jeden sort 90 minut

http://www.youtube.com/watch?v=VMfdnhJMiR8&hd=1

albo ta:

http://www.warbirdsofprey.org/wopDownloads/bombernight_video/BN14Aug09-B17s.htm

dodatkowym plusem jest TS. Po prostu rewelacja , nawet jak się tylko wsłuchać. 30 osób na kanale i w powietrzu robi klimat.

ps. z resztą co Ci będę mówił jak to znasz.
_________________
Całe życie z wariatami Wink

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
szymon
PostWysłany: Pią 18 Grudzień, 2009 13:33  Odpowiedz z cytatem
senior pilot


Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:

A ja nie wiem czy te czity co mi Rax podesłał to działają jeszcze, bo tylko jeden działa:

Woda 1.0 + Zacier 1.0 -> Wóda v(ol)er. 70.0
_________________
Hell Hath No Fury Like A FireFighter

Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Warbirds Center Strona Główna  ~  IŁ-2 Sturmovik

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Powered by phpBB 2.x.x:WBCModv0.2 and NoseBleed vWBC


Agencja Interaktywna