Forum Warbirds Center Strona G³ówna
_
Autor Wiadomo¶æ
Strona Glówna WBC ~ Informacje  ~  Instrukcja obs³ugi warbirds i Freehosta

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz nastêpny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Beryl
PostWys³any: Pon 28 Luty, 2005 22:58  Odpowiedz z cytatem



Do³±czy³: 01 Sty 1970
Posty: 1621

Dywizjon:
303
Nick w LFS:

Instalacja WB i FH. Je�li jeste� nowy i chcesz o co� zapyta�, najpierw przejrzyj to do ko�ca, znajdziesz tu wi�kszo�c odpowiedzi.

Wszystkie rzeczy niezb�dne do gry, oraz dodatki umilaj�ce gr� można sci�gn�c oczywi�cie za darmo ze strony www.wbfree.net . KONIECZNIE trzeba sci�gn�� 2 pliki:
1. gr� warbirds w wersji 2.77r3. Na stronce s� dwie wersje, minimalna i full, pierwsza waży 22MB, druga 48MB, różni�� si� zestawem dźwi�ków oraz zestawem kokpitów, w wersji minimalnej wszystkie samoloty tak samo warcz� i maj� takie same kokpity, w full jest już WI�KSZO��. Wymagania Warbirds s� �mieszne, do komfortowej gry wystarczy jaki� celeron i 64MB Ramu. NIE DA SI� GRA� NA KLAWIATURZE, można na myszce,ale najlepiej gra� na joyu.

2. Freehost. FH to program umo�żliwiaj�cy gr� w Warbirds na darmowym serwerze, tzw "rusku". Co "dwa tygodnie" wychodzi nowa jego wersja, aktualna to 1.66 i tak� należy sci�gn�� i zainstalowa�. Instalacja jest prosta, wybieramy katalog gdzie ma si� zainstalowa�, nast�pnie katalog z gr� warbirds (zazwyczaj znajduje si� sam i wystarczy potwierdzi�). nast�pnie FH doda do warbirds nowe samoloty, utworzy swoje skróty i voila.
Gr�� odpala si�� ze skr��t��w FLH, nie przez WB. FHL dodaje nast��puj��ce skr��ty:
Go Online - czyli od razu na serwer
Practice Offline - gr�� solo, trening polecany przed wybraniem sie na aren��
Freehost launcher - g��owne menu sk��d mo�żn aszystko inne wybra��
Play Track - odtwarzacz powt��rek
Warbirds IP Configuration Helper - przydatny programik znajduj��cy najszybsze IP (takie na kt��rym b��d�� najmniejsze lagi, o tym p���źniej)
Po wyruszeniu na aren�� po raz pierwszy gra zapyta o nazw�� konta (dowolna d��ugo��), has��o a po chwili o szecioliterowy nick (dozwolone w nim s�� tylko litery i znaki - ). Je�żeli nie jest ju�ż zaj��ty wejdziesz na aren��.
Do wyboru s�� nast��puj��ce Areny (mapy):
Main Arena - arena g����wna, tu lata ogromna wi��kszo��c pilot��w, walka toczy si�� mi��dzy aliantami a pa��stwami Osi, gra troszke przypomina kampani��,toczy si�� od 1941 do 1945roku, trwa ko��o miesi��ca, co jaki�� czas dodawane s�� nowe samoloty.
Training Arena - arena testowa/treningowa. tu zazwyczaj nikogo nie ma, ale mo�żna bezstresowo polata�� ka�żdym z dost��pnych samolot��w, um��wi�� si�� z kim�� na pojedynek lub testy.
Scenario Arena - ta arena jest aktywna od czasu do czasu, kiedy szykuje si�� jakas historyczna bitwa
Tabahost arena - to arena stworzona przez Brazylijczyk��w, zupe��nie nowy Freehost z mas�� nowych opcji, na razie w fazie test��w i rozwoju.

Teraz o opcjach Freehosta. W okinku logowania, jest magiczny przycisk "options". Po jego klikni��ciu mo�żna przestawi�� kilka rzeczy. Ciekaw�� spraw�� jest wyb��r mi��dzy trybem generowania obrazu 2D/3D (software/directx). W pierwszym gra wygl��da gorzej ni�ż red baron, ale doskonale wida�� samoloty i cele naziemne, w 3d wszystko wygl��da du�żo lepiej, chocia�ż na widoki jak w Lock-On nie ma si�� co nastawia��. Wi��kszo��c ekranu opcji zajmuje panel alias��w. Aliasy to taki gadget umo�żliwiaj��cy uruchomienie dowolnie d��ugiej kombinacji klawiszy, aliasy mozna takze przyporz��dkowac tak,aby si�� uruchamia��y przy odpaleniu WB lub po klikni��ciu Fly!

opcje gry, dodatki,ustawienia:
cz������ opcji jest niedostepna w samej grze,nale�ży z niej wyjsc i klikn��c setup na ekranie tytu��owym. mo�żna wtedy zmienia�� kolory pocisk��w,celownika,rozdzielczo����. S�� te�ż tam opcje dotycz��ce realizmu lotu-mo�żna wy����czy�� blackouty, limity strukturalne, oraz easy flight. Najlepiej od razu w����czy�� wszystko opr��cz easy flight, bo takie ustawienia s�� na serwerze a nie ma sensu si�� dwa razy uczy�� lata�� Smile

Dodatki do WB - pod tym poj��ciem kryj�� si�� dodatkowe d�źwi��ki, kokpity i gadgety typu celowniki.
Nowe d�źwi��ki mo�żna znale�ź�� tutaj:
ftp://ftp.wbfree.net/pub/wb/sounds/
celowniki i edytor w��asnych celownik��w jest tutaj:
http://www.sims.berkeley.edu/~fredrik/cuda/gunsights/gunsights.html
Kokpity
http://people.freenet.de/warbirds/
http://home.arcor.de/caspar77/

uwagi dotycz��ce celownik��w i kokpit��w.jedne i drugie s�� robione w dw��ch wersjach, po drozdzielczo��c 640x480 i 1024x768. Te pod nisk�� rozdzia��k�� maj�� w nazwie 1, te pod wysok�� 3. Kokpity nale�ży wrzuca�� do folderu warbirds/cockpits, celownik do katalogu g����wnego gry z nast��puj��c�� nazw��: defgst1.gst dla 640x480 lub defgst3.gst dla 1024x768. D�źwi��ki si�� wrzuca do folderu sounds Wink

Latanie-podstawy
Ok.. Samolot stoi na pasie, trzebaby wystartowa��. Zanim co ruszysz wci��nij F12 - centrowanie joya, mo�że Ci�� to uchroni�� przed niemi���� niespodziank�� w sekund�� po starcie kiedy to samolot mo�że gwa��townie pochyli�� si�� na skrzyd��o co zazwyczaj ko��czy si�� katastrof��.
W tej cz��ci poradnika b��dzie tylko o starcie i locie po prostej, reszty jeszcze nie opanowa��em
START:
Odpalamy silnik(silniki) - standardowo klawisz "E" i dajemy gaz (pe��na moc to "0", ew przepustnica na joyu, lub "+") najpadopodobniej samolot zacznie znosi�� w lewo lub prawo. Jest to efekt momentu obrotowego silnika. Nale�ży go zrekompensowa�� sterem (rudder w joyu,lub klawisze A i D, wycentrowanie steru to S). Po rozp��dzeniu si�� do odpowiedniej pr��dkoci (w zale�żnoci od samolotu od 120km/h do ponad 200) delikatnie sci��gamy dr���żek i chowamy podwozie. Uwaga: P38 (i inne samoloty z przednim k����kiem) cz��sto mimo,�że ma wysoko zadarty nos przez chwil�� nie wznosi si�� i schowanie podwozia ko��czy lot zanim jeszcze si�� zacznie.
Ok..lecimy niby prosta sprawa, a jednak wypadki si�� zdarzaj��. Chwila nieuwagi i gaga gotowa, za mocno sci��gni��ty dr���żek, za ma��a pr��dkos�� i ju�ż samolot zwija si�� w korkoci��gu. Wyjcie z korkoci��gu jest banalne: dr���żek od siebie i w kierunku obrot��w samolotu, ster kierunku w stron�� przeciwn��. Jeli tylko starczy wysoko��ci samolot po kilku zwitkach korkoci��gu powinien da�� si�� wyprowadzi��.
Teraz o lataniu na wprost. Niby bana��,ale w Warbirds zda�żaj�� si�� d��u�ższe przeloty przy kt��rych przyda��oby si�� co w rodzaju autopilota. I co takiego jest. Klawisz X s��u�ży do utrzymywania kursu i wysokoci - wciskasz go i lecisz przed siebie dop��ki nie machniesz joyem. Control+X s��u�ży do utrzymywania k��ta wznoszenia. Shift+X s��u�ży do utrzymywania pr��dko��ci.

reszta klawiszologii:
F1-mapa
F2-prze����czanie ikon samolot��w
F3-prze����czanie pozycji radia u g��ry/u do��u ekranu
F10-WEP (moc awaryjna)
F12-centrowanie joya
1-kabina pilota
2-tylny strzelec
3-przedni strzelec
4,5-boczni strzelcy
6-gorny strzelec
7-dolny strzelec
0-pelna moc
+/- obroty silnika
backspace-prze����czanie drugiej broni
TAB-wielko�� "radia"
Q-klapy w d����, Shift+Q klapy ca��kiem w d����
W-klapy w g��r��, Shift+W klapy ca��kiem w g��r��
E-Silniki w����cz/wy����cz
Y-stanowisko bombardiera
U-wychylenie g��owy z kabiny, dzia��a tylko w niekt��rych samolotach przy wysuni��tym podwoziu i ma��ej pr��dko��ci
O-otwarcie komory bombowej
[]-zoom mapy i widoku zewn��trznego
ASD-ster kierunku
F-strza�� z broni podstawowej
G-podwozie
I,J,K,L-trymowanie samolotu
Alt+V-widok zewn��trzny (tylko niekt��re bombowce)
X-"autopilot", opisany powy�żej
B-strza�� z drugiej broni
/-radio, kana�� 1
Shift+/-radio,kana�� 2
Control+/-radio, kana�� 3
Alt+/-radio, kana�� 4
klawiatura numeryczna - rozgl��danie si�� na boki
ENTER,ENTER,ENTER - skok na spadochronie
Poj��cia, skr��ty

ack-artyleria przeciwlotnicza
alt-wysoko��
buff-ci��zki bombowiec
bus/taxi-samolot transportowy ze spadochroniarzami Ju52/Li2
ca,dd-okr��ty z eskorty lotniskowca.Trzeba je wszystkie zniszczyc aby m��c za��atwi�� lotniskowiec.
cv-lotniskowiec
con-wrogi samolot
cc-"tak", "zrozumia��em"
neg-"nie"
dar,rdr-radar - cel na lotnisku
dar Fxx pls/dar (pos) pls - "prosz�� o obraz radaru" w jakim tam miejscu
dot-kropka,samolot kt��ry jest za daleko by stwierdzi�� czy to sw��j czy wr��g
hdg-kurs
vv-zasadniczo to samo co "cc",ale zazwyczaj oznacza "widze",kiedy kto melduje o conie
vis-"widze"
roll-"startuje"
rtb-"wracam do bazy"
otw/omw-"on my way"/"ju�ż lec��"
otr-"czekam na pasie"
twr-"czekam w wie�ży"
reup-czas po jakim zamkni��te lotnisko uaktywnia si��
reup Fxx pls-"co i kiedy wstanie na lotnisku xx"-co trzeba b��dzie zniszczy�� i za ile aby zaj���� lotnisko, lub ile czasu jeszcze jest na zaj��cie
fuel-paliwo."rtb fuel" oznacza "wracam do bazy,paliwo mi si�� ko��czy".Paliwo mo�że te�ż oznacza�� zbiorniki z paliem na lotnisku
dmg-"jestem uszkodzony"
ammo-amunicja.Podobnie jak "fuel" mo�że oznacza�� sk��ad amunicji na lotnisku lub konc��wk�� amunicji
oil-"wyciek oleju"
PK-pilot killed - zabicie pilota wrogiej maszyny, lub natychmiastowa w��asna ��mier�� po z��apaniu pocisku mi��dzy oczy, co�� szczeg��lnie denerwuj��cego
666-"wr��g na ogonie"
wtg-"gratulacje"
thx-"dzi��kuj��"
Salute,S!-wyrazy szacunku, podzi��kowanie np za walk��, lub za puszczenie ci���żko uszkodzonego samolotu
warp-dziwne skoki samolotu, po kilkadziesi��t-kilkaset metr��w spowodowane s��abym po����czeniem
bekon/beacon-kontrolka w kabinie, ca��y czas powinna mie�� zielony kolor, jeli ma z����ty lub czerwony twoje po����czenie szwankuje i warpujesz lub ca��kiem znikasz
disco-roz����czenie z FH, wywa��ka z gry spowodowana utrat�� po��aczenia

radio
Radio mo�żna "zaprogramowa��" na 4 kana��y kt��re mo�żna szybko wywo��ywa�� za pomoc�� samego klawisza "/" i tego klawisza z shiftem,controlem i altem. Do zaprogramowania jest ponad 100 kana����w. Kana��y od 1 do 99 to zazwyczaj nieu�żywane na rusku kana��y,u�żywane s�� do organizacji rajd��w i podczas scenar��w, kiedy wsp����pracuj�� ze sob�� r���żne dywizjony. Kana�� 100 to kana�� og��lny, dla wszystkich walcz��cych stron. 101 to kana�� tylko dla "czerwonych", 102 "zielonych", 103 "z��otych", 104 "fioletowych". 110 to kana�� tylko dla cz��onk��w danego dywizjonu(komunikacja wewn��trzna). Kana�� 200 (niebieski) jest zastrze�żony dla admin��w. Opr��cz tego, na 4tym kanale radiowym,zamiast numeru mo�żna wpisa�� nick pilota (lub klikn���� na nim myszk��) i wtedy m��wimy bezposrednio do niego. Klikaj���� prawym klawiszem myszki dajemy ostrze�żenie o conie.

dot-komendy Freehosta
Ruski Freehost ma sporo ciekawych funkcji.
.attach xxxxxx - tryb "spectator", mo�żna wsi������ do samolotu pilotwanego przez pilota xxxxxx i patrze�� jak lata.
.showdata - pokazuje u g��ry ekranu parametry lotu:pozycj��, wysoko��, pr��dko��, kurs, k��t natarcia, pr��dko�� wznoszenia itd
.showhits - pokazuje ilo�� trafie�� z wyszczeg��lnieniem poszczeg��lnych kalibr��w, bomb i rakiet, oraz ilo�� trafie�� kt��re przyj���� nasz samolot (liczy tylko trafienia od acku)
.showdamage (.showdmg) - pokazuje uszkodzenia samolotu po lewej stronie ekranu. To samo wywietla si�� w pasku radia i zajmuje tam mniej miejsca nie zas��aniaj��c widoku.
.gunstat - ka�żde trafienie zostaje opisane w pasku radia: jaki kaliber, w co trafi�� i z jak�� si����. czasem powoduje przek��amania i obni�ża skuteczno���� ognia.
.challenge - pokazuje przeciwnikom nick pilota zamiast typu samolotu.
.pingtest - sprawdza po����czenie (ping, powiedzmy, do 400 da si�� gra��)
.hl xxxxxx - nick pilota xxxxxx jest wywietlany na bia��o
.hls - wszyscy cz��onkowie sqn s�� wywietlani na bia��o
.ros - pokazuje ilu jest pilot��w na arenie, wpisany w wie�ży pokazuje te�ż gdzie s��
.field fx - pokazuje dane lotniska x (do kogo nale�ży, wielko��), wpisany w wie�ży pokazuje te�ż cele na danym lotnisku
.time - pokazuje aktualn�� dat�� i godzin��
.record nazwa - zaczyna nagrywa�� tracka (powt��rk��)
.stop - zatrzymuje nagrywanie tracka
.hmack - wsiadasz do jeepa uzbrojonego w dzia��ko 25mm
.hmack xxx - podajesz w kt��r�� stron�� ma jecha�� jeep (0-359)
.hmack stop - zatrzymanie jeepa.
.tank - wsiadasz do czo��gu z dzia��em 57mm, steruje si�� nim tak jak jeepem
Z jeepa i czo��gu wysiada si�� wciskaj��c 3 razy enter
.commandos fxx - tylko na samolotach Ju52 i Li2 - z samolotu wyskakuje komandos kt��ry b��dzie atakowa�� lotnisko x. Nie dzia��a nad wod�� i w zbyt du�żej odleg��oci od lotniska x
.startfau [odleg��o��] [kurs] [0/1] - dzia��a w 1944 roku, tylko na du�żych i rednich lotniskach - odpala rakiet�� V1 w zadanym kierunku. 0 lub 1 na ko��cu decyduje, czy chcemy widziec jak rakieta leci.
.minen [odleg��o��] [kurs] - dzia��a tylko na ju52. Je��li Ju52 stoi na ziemi mo�żna z niego strzela�� z mo�ździe�ża

Poniewa�ż jest troch�� klepania, op��aca si�� przypisa�� wcze��niej wspomniane aliasy dla niekt��rych najcz����ciej u�żywanych funkcji. Oto jak to zrobi��:
na ekranie logowania Freehosta klikamy opcje. Po lewej stronie wybieramy ikon�� A lub T, w zale�żno��ci czy chcemy stworzy�� Alias czy template. Nadajemy mu nazw�� i przyporz��dkowujemy klawisz. teraz po prawej post��pujemy podobnie, ale podajemy ju�ż konkretnie co ma to robi��. Podajemy na kt��rym kanale radia i co ma si�� dzia��. Dla komend kana�� radiowy nie robi r���żnicy, ale je��li chcemy np pogratulowa�� komu�� z sqn zestrzelenia, sugeruje robi�� to na kanale 110.
R���żnica mi��dzy template a aliasem - alias natychmiast po wci��ni��ciu klawisza si�� wykona, natomiast template czeka na potwierdzenie enterem i mo�żna co�� mu dopisac, czyli maj��c np template .field za kazdym razem czeka na podanie numeru fielda. Aliasy specjalne: autoexec - odpala si�� po wejsciu na aren��. onstartflight - odpala si�� przy starcie, onexitflight - po wyjsciu z samolotu.



Najcz����ciej zadawane pytania:

Po starcie znosi mnie w lewo albo w prawo, co si�� dzieje?
Jest to efekt momentu obrotowego silnika. Nale�ży go zrekompensowa�� sterem (rudder w joyu,lub klawisze A i D, wycentrowanie steru to S).

Gra si�� nie odpala/wywala po uruchomieniu.
Pod WinXP nale�ży w ustawieniach ekranu wy����czy�� efekty. W��a��ciwo��ci ekranu> wygl��d > efekty

Jakiego joya kupi��?
Saitek Cyborg albo Microsoft Sidewinder2

Chcia��bym do����czy�� do jakiego�� dywizjonu,s�� jakie��?
Jasne, je����i trafi��e�� na to forum, to ju�ż jeste�� w domu. S�� 3 du�że polskie dywizjony i kilka ma��ych: 302,302,Wielkopolski,318 etc.
forum 303ciego to w��a��nie to forum. forum 302: http://forum.wbfree.net/forums/forumdisplay.php?f=48
forum Wielkopolskiego:
http://www.wlkp.f15.pl/

Nie mog�� gra�� pod WinXP
http://forum.wbfree.net/forums/showthread.php?t=26375

Co to jest streak?
Ilo���� zwyci��stw "na jednym �życiu", to najlepiej ��wiadczy o umiej��tno��ciach



-------------------------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ  
 
Reklama
+bot
:)
PostWys³any: Pi± 19 Kwiecieñ, 2024 20:24 

reklama

Agencja Interaktywna

Powrót do góry
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Zobacz nastêpny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Warbirds Center Strona G³ówna  ~  Informacje

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach




Powered by phpBB 2.x.x:WBCModv0.2 and NoseBleed vWBC


Agencja Interaktywna